Alimentația sănătoasă a copilului şcolar diagnosticat cu constipație cronică

Constipație cronică copii

Alimentația sănătoasă a copilului şcolar diagnosticat cu constipație cronică

Alimentația şcolarilor reprezintă un factor de mediu deosebit de important, deoarece aceasta este sursa de energie şi suportul plastic în procesul deosebit de complex al creşterii şi dezvoltării copiilor.constipație cronică

Copilul şcolar diagnosticat cu constipație cronică trebuie să se bucure de condiții de viață bune, o alimentație corespunzătoare vârstei şi să respecte programul de activitate şi odihnă.

Alimentația trebuie să fie mixtă, cu produse care conțin celuloză: pâine neagră, intermediară, zarzavaturi, salată verde, legume verzi crude sau fierte, fructe proaspete de sezon sau uscate şi apoi înmuiate (prune, smochine), paste făinoase, miere.

Alimentele permise/interzise copiilor în constipație cronică

ALIMENTEPERMISEINTERZISE
LEGUME– crude sau fierte, uşor aldente consumate cu coajă acolo unde este posibil                                                                                                                               – cartofi, spanac, dovlecei, țelină, vinete, fasole verde, mazăre, bame, sfeclă roşie, salată verde, roşii, mazărea, varză, conopidă, broccoli verdețuri– morcov fiert
FRUCTE– pere, mere, caise, prune, piersici, zmeură, cireşe albe, fructe uscate (prune, smochine, curmale)– banane, afine, coarne, semințe, nuci, alune, mere coapte, cătină
CEREALE SI DERIVATE– pâine neagră, pâine integrală de Graham, pâine de secară, cereale integrale, fulgi de orez, fulgi de ovăz, orez brun integral, paste făinoase în cantitate redusă, tărâțe de Psyllium– pâine albă, orez alb
PREPARATE LACTATE– kefir, iaurt, lapte bătut, smântână– branză de vaci, telemea slabă, caşcaval
DULCIURI– dulceață, sucuri de fructe verzi– zaharuri rafinate
CONDIMENTE – usturoiul (distruge bacteriile dăunătoare din intestinul gros)– piper, ardei iute
CARNE– peşte, carne albă slabă, carne vițel gătită dietetic– carne grasă

 

Dieta trebuie ținută timp îndelungat, minim 3 luni si vă reprezenta un stil de viață pentru copilul diagnosticat cu constipație cronică. Rația recomandată de fibre a unui copil de 9 ani este de 14 g/zi, însă a celui diagnosticat cu constipație cronică îi sunt recomandate 25 g/zi, dar nu mai mult de 35 g/zi.

Meniul zilnic este format din trei mese principale şi două – trei gustări servite la intervale egale şi la ore fixe, în funcție de programul de şcoala şi de actvitațile extraşcolare.

Nevoile energetice ale şcolarului de 7-9 ani sunt de 60-70 calorii/kgcorp/zi, reprezentând aproximativ 2100 kcal/zi.

Repartizarea zilnica a caloriilor

Nutriția copilului şcolar diagnosticat cu constipație cronică este responsabilitatea părinților. Ei sunt responsabili de greşelile din alimentația copiilor şi tot ei sunt cei care ar trebui să corecteze aceste greşeli.

Este important ca toți membrii familiei să fie implicați în pregătirea mesei, mesele luate în familie se asociază cu obiceiuri alimentare mai sănătoase ale copiilor.

Respectarea orelor de masă unde fiecare membru să participe la prepararea hranei, la aducerea şi servirea ei, fără a fi perturbați de TV, telefon sau calculator, transformă ora mesei într-o activitate plăcută a familiei reunite. Acest lucru nu doar întăreste legăturile de familie, dar ii făce pe părinți să conştientizeze că sunt modele pentru sănătatea copiilor lor.

Mamele stabilesc de obicei meniul, însă acest lucru este bine să se facă prin consultare cu copilul, putând să influiențeze capacitatea acestuia de a-şi alege mâncarea sănătoasă, dar şi autodisciplina. Ghidarea către alimentele vii, cât mai variate, cât mai colorate, pe smoothi-uri verzi servite dimineața ca principală sursă de enegie şi vitalitate vă ajută în rezolvarea constipatiei. Oxigenarea celulară oferă organismului elementele necesare pentru creşterea nivelului de oxigen, energie, dar mai ales facilitează eliminarea toxinelor acumulate. Se recomandă consumarea unei cantități mai mari de lichide (2 l apa).

Schimbarea stilului de viață rezolvă nu doar problemele de sănătate ale copilului, ci şi pe cele ale părintilor, inclusiv de comunicare si relaționare (prin practicarea activităților fizice în aer liber de cel puțin 60 min/zi: înotul, plimbatul pe bicicleta, tenisul). Puterea exemplului părintelui este cea mai importantă!

Aceste schimbări sunt simple, dar de multe ori NU au fost uşor de pus în practică! 

Doar când ai propriul copil ajungi să înțelegi pe deplin imporțanța acestor schimbări! De obicei lucrurile nu se întâmplă aşa cum ne-am aşteptat.  Probabil acesta este mersul lumii, să ne corectăm noi, părinții, să conştientizăm cât am greşit, pentru a putea fi un bun exemplu pentru copiii noştri. 

Nu aşteptați ziua în care copilul vă va cere singur legume şi fructe!  Dacă vreti să aveti un copil sănătos, străduiți-vă să-l faceti să mănânce măcar 5 porții de legume şi fructe pe zi şi să bea un pahar de smoothie verde pentru a preveni constipația cronică şi a vă asigura că are un colon curat!

Citeşte şi:

Câte legume şi fructe mănâncă zilnic copilul tau?

Alimentatia corectă – remediu pentru majoritatea bolilor

Sănătate interzisă sau lipsă de informare?

 

Share this post


  preloader