RECOMANDĂRI PRIVIND ALIMENTAŢIA LA SPORTIVI

SynergyO2 Sport

RECOMANDĂRI PRIVIND ALIMENTAŢIA LA SPORTIVI

Sportivul care urmăreşte performanţa, trebuie să aibă în vedere faptul că alimentaţia este parte vitală a procesului de antrenament, deoarece el trebuie să aleagă acele alimente care furnizeaza cantităţi sporite de energie, necesare atât antrenamentului propriu-zis, cât şi refacerii rapide, pentru a susţine eficient efortul sportiv din ziua următoare. SynergyO2 Sport

Unica responsabilitate a sportivului este aceea de a-şi compune un regim alimentar inteligent, astfel încât să nu existe carenţe nutriţionale. Cea mai mare necesitate a organismului unui sportiv este energia constantă.

Energia sportivului depinde de energia fiecărei celule în parte, iar alimentele care să-i furnizeze toţi nutrienţii necesari bunei funcţionări: apă, carbohidraţi, proteine, lipide şi steroli, vitamine, minerale şi enzime.

Hidratarea

Consumul de lichide trebuie să reprezinte 2 – 3 litri /zi si este proportional cu eforul depus si greutatea sportivului. La fiecare 500 gr greutate pierdute în urma efortului (sportivul se cântăreşte înainte şi după antrenament), se consumă aproximativ 400 ml lichid.

In primele 15 – 20 minute după efort, organismul trebuie să combată acidoza produsă în timpul competiţiei. Aceasta se face cu ajutorul băuturilor alcaline.

Nu se consumă produse carbogazoase, ele produc flatulenţă şi împiedică absorbţia lichidelor si nu se folosesc băuturi cu cafeină, deoarece este diuretică şi stimulează pierderea de lichide.

Sucurile naturale din fructe sunt preferabile celor sintetice, deoarece nu conţin zahăr, coloranţi şi conservanţi.

SynergyO2 Sport – băutură destinată sportivilor

Synergy este o formulă care ajută in detoxificare, scăderea in greutate si cresterea nivelulului de energie. Contine oxigen, L-Carnitina, aminoacizi, minerale, electroliti, siliciu, hidrogen, elemente necesare unui sportiv.

  • Synergy O2 Sport pret energie oxigenareSynergy O2 Sport pret energie oxigenare fii in forma super fit

    Synergy O2 Sport (30 ml) – Creste-ti nivelul de energie!

    0 out of 5
    • crește nivelul de energie;
    • elimina toxinele;
    • crește rezistența în timpul antrenamentelor;
    • previne crampele musculare;
    • arde puternic grasimile, transformandu-le in energie;
    • intărește articulațiile;
    • va elibereaza de stres;
    • imbunătăteste performanța fizică;
    • sprijina sistemul imunitar;
    • va permite sa pierdeti in greutate si sa fiti energici;
    • hranestea pielea, parul si unghiile;
    • incetineste procesul de imbatranire;
    • menține și repară țesuturile și oasele;
    • hrănește sistemul circulator astfel încât să poată furniza eficient oxigen la țesuturi prin intermediul fluxului sanguin;
    • ajuta la producerea de colagen (prevenirea aparitiei ridurilor, ten curat, stralucitor);
    • normalizeaza, stabilizeaza sistemul nervos;
    • hidrateaza celulele corpului;
    • oxigenare corectă, optima a organismului;
    • reduce oboseala și creează un somn mai bun;
    • menține flexibili pereții arterelor și previne aparitia afectiunilor la nivelul inimii;
    • ameliorează durerile de cap și mahmureala.
    240.00 lei

SynergyO2 Sport nu este un medicament, ci un supliment alimentar care va permite să generați oxigen nou din disocierea moleculelor de apă prezente în organism, formând astfel atomi de oxigen și hidrogen. Aceasta înseamnă că la niveluri de energie optimizate vor corespunde o vitalitate mai mare.

Principalele surse de energie ale sportivului sunt: carbohidraţii, lipidele şi proteinele. Vitaminele şi mineralele nu furnizează calorii, dar sunt indispensabile în procesul metabolic.

Sursele de unde sportivul poate lua necesarul de carbohidraţi : cereale, legume, fructe, paste, etc. Nivelul de glicogen nu poate fi crescut cu câteva ore înainte de competiţie.  Alimentele administrate înainte de competiţie au doar rolul de a menţine nivelul glucozei sanguine la începutul întrecerii şi de a ameliora anduranţa.

Principalele surse de proteine sunt: ouăle, laptele şi lactatele, carnea, peste. Excesul de proteine conduce la pierderi de Ca, Zn şi Mg, printr-un consum excesiv de P (conţinut în carne), la încărcarea organismului cu toxine şi la creşterea acidităţii sângelui, cu efect nefavorabil asupra articulaţiilor şi vaselor de sânge.

Grăsimile

Au un rol destul de important, prin faptul că furnizează energie, vitamine liposolubile şi acizi graşi esenţiali. Nu trebuie să existe o restricţie severă a grăsimilor, insa importanţa de excepţie a acizilor graşi esenţiali de tip omega 3.

Grasimi-bune-alimentatie-sportivi-synergyo2-sport

Grasimi-bune-alimentatie-sportivi-synergyo2-sport

Mineralele

Prezintă un rol mult mai important, deoarece ele intervin în buna funcţionare a enzimelor. Ambele însă sunt indispensabile sportivului, iar sursa trebuie să fie naturală.

Din aceste motive, insistăm ca sportivii care folosesc produse pentru susţinerea efortului ( sau refacere ) să consume vitamine şi minerale naturale (nu de sinteză – farmaceutice), aşa cum sunt ele extrase din fructe şi legume, deoarece beneficiază de acţiunea acestor componente, care fie au un efect strict individualizat, fie potenţează efectul vitaminei: de exemplu, vitamina C naturală, care conţine bineînţeles şi flavonoizi, este cu 50% mai eficientă decât vitamina C sintetică, acidul ascorbic.

Sub formă de alimente, flavonoizii se găsesc în: citrice ( flavononi ), fructe de pădure, afine, coacăze, zmeură, mure, struguri, sfeclă, ceapă roşie ( antocianină ), mere, pere, cireşe, ceai verde ( catechina ), varză verde, pătrunjel, fasole, vinete, andive ( flavonoli ), mure, căpşuni, fragi, nuci ( acid elagic ).

În cazul deficiențelor de fier, a oboselii fizice sau psihice, alga Klamath este o soluție salvatoare. StemO2 contine alga Klamath, resveratrol, colostru bovin, cartilaj de rechin.

Important este modul de repartiţie al alimentaţiei în cursul zilei în raport cu efortul fizic depus.

Micul dejun este destul de substanţial, dar nu prea abundent, întrucât cea mai mare parte a efortului fizic se efectuează în prima parte a zilei. Dacă exerciţiul sportiv continuă şi după-amiaza, prânzul va fi alcătuit din alimente uşor digerabile, cuprinse într-un volum mic. Principala masă, în aceste condiţii, va fi cea de seară, la sfârşitul exerciţiului fizic, care se va servi cu cel puţin 2 ore înainte de culcare.

Orarul meselor trebuie respectat cu stricteţe ( 3 – 3,5 ore înainte de efort şi 45 – 60 min după efort), împărţirea caloriilor pe mese va fi de 25 – 30% la masa de dimineaţă, 35% la masa de prânz şi 25 – 30% la masa de seară, 5 – 7 % la gustarea de după amiază, înainte de antrenament. Poate exista şi gustarea de dimineaţă, cu 5 % din micul dejun.

Sportivul trebuie să respecte regulile bine cunoscute de igienă a alimentaţiei:

– să mănânce încet;

– să mestece îndelung;

– să nu consume o cantitate excesivă de alimente la o singură masă;

– să nu bea lichide în timpul meselor, ci numai între mese.

Cele mai frecvente greşeli în alimentaţia sportivului cuprind:

  1. Administrarea hranei înaintea concursului, în ideea că aceasta îi asigură sportivului un surplus de forţă;
  2. Înghiţirea tabletelor de sare pentru evitarea crampelor;
  3. Evitarea hidratării din timpul efortului, pe motiv că încarcă stomacul şi „taie” picioarele;
  4. Consumarea soluţiilor glucozate hipertone la masa dinaintea concursului sau la încălzire;
  5. Evitarea alimentaţiei pe parcursul eforturilor care depăşesc o oră;
  6. Mâncatul pe săturate, până la senzaţia de stomac plin.

Pentru sportivii de performantă se impune o echipă de pregatire care să includă un nutritionist ce va calcula necesarul zilnic alimentar in functie de perioada de efort/repaos si va suplimenta necesarul cu produse de calitate.

SynergyO2 Sport SynergyO2 Sport SynergyO2 Sport SynergyO2 Sport SynergyO2 Sport SynergyO2 Sport

Share this post


  preloader