Ce trebuie sa pui in farfuria ta ca sa ai o viata sanatoasa!

Ce trebuie sa pui in farfuria ta ca sa ai o viata sanatoasa!

Hrana pe care o consumam este ca un combustibil

 farfuria sanatoasa

Ea da trupului nostru energia de care are nevoie pentru a functiona bine. Daca nu va asigurati ca acest combustibil este pompat in organism in cantitatea necesara, pur si simplu nu va veti bucura de nivelul maxim de sanatate. 

Organismul fiecaruia dintre noi are miliarde de celule si fiecare dintre aceste celule solicita zilnic o cantitate constanta de substante nutritive.

Pentru a functiona in mod optim hrana influenteaza toate aceste celule si, prin extensie, fiecare aspect al fiintei noastre: starea emotionala, nivelurile de energie, anumite pofte alimentare, capacitatea de gandire, somnul si sanatatea generala.

 

Natura insasi ne ofera alimente, dar trebuie sa fim atat de atenti la combinatiile pe care le facem

 

Mancam pentru a ne incarca bateriile, nu pentru a le goli. Combinarea gresita a alimentelor ne consuma energia, care in timp se va razbuna pe noi.

In copilarie si tinerete mancam mici si beam sucuri acidulate, fara sa ne gandim la urmari. Dar varsta si sanatatea sunt de partea noastra! Sa nu uitam ca stomacul omului nu poate prelucra mai mult de o mancare concentrata odata.

Cele mai nesanatoase combinatii sunt cele dintre proteine de origine diferita, peştele sau preparatele compozite (rulade, mezeluri, pateuri) cu brânzeturile, dintre amidonoase (cereale, paine, cartofi, orez, paste fainoase porumb) si proteine, dintre zaharuri, fructe si amidonoase, dintre grasimi (unt, untura, seu, smantana, margarina) si proteine, dintre proteine cu alimente acide/acre/(muraturi in otet), deoarece necesita timp prelungit de tranzit intestinal, fermentatie. Trebuie ştiut că alcoolul este un element care stopează digerarea alimentelor şi practic blochează enzimele digestive. Din cauza aceasta, alcoolul nu se combină şi nu se bea în timpul mesei. 

In momentul in care noi le mancam asociate gresit, digestia este stopata.

Prin urmare, NU asociati carne rosie cu carne alba, cartofii cu friptura, ci cu salata; branza cu carne, cașcaval cu carne, nu alegeti prajituri cu nuci, tarte, strudele, paste cu carne, pateuri cu carne, carne cu lapte, produse fast-food, patiserie, snacks-uri, chips-uri, concentrati-va asupra legumelor si fructelor locale, de sezon. Asocierea gresita a alimentelor cu un fruct are un impact mai putin nesanatos, decat cu o friptura.

Combinatiile sanatoase dintre alimente leguminoase (mazare, fasole, soia, naut, linte) care sunt complementare cu amidonoasele( fainea, painea, orezul, paste, cartofi, porumb), impreuna crescandu-le valoarea biologica a proteinelor. Asocierea grasimilor cu verdeturile este favorabila, deoarece sarurile minerale din acesta usureaza scindarea grasimilor.

Consumul de alimente naturale, in asociere corecta, sub forma de mancaruri simple in cantitati rezonabile, intr-o dieta echilibrata si diversificata, cu alternata perioadelor de excludere saptamanala a grasimilor si proteinelor are efeccte pozitive puternice asupra nivelului de energie fizica, mentala si emotionala.

 

Asocierea corecta a alimentelor in farfuria sanatoasa

 farfuria sanatoasa

 

 

PesteOuaCarneBranzeturiOrez/Paste fainoaseLegumeLeguminoase
OuaNuDaNuNeutruNeutruDaNu
CarneNuNuDaNuNuDaNu
PesteDaNuNuNuDaDaNu
BranzeturiNuNeutruNuDaDaDaNu
Orez/Paste fainoaseNeutruNeutruNuDaDaDaDa
UleiDaDaDaDaDaDaDa
LegumeDaDaDaDaDaDaDa
LeguminoaseNuNuNuNuDaDaDa
Nuci, seminteNeutruNeutruNeutruNeutruDaDaNeutru
FructeNuNuNuDaNuNuNu

Faptul ca va intereseaza acest subiect, arata ca doriti sa va schimbati obiceiurile

 

Nu veti da niciodata gres daca incepeti ziua cu alimentul cel mai usor de digerat – apa. Nu veti avea probleme cu apa, decat daca este poluata! 

Daca apa este hidrogenata, va ofera energia si vitalitatea unui inceput curat, purificand stomacul si tractul digestiv.

Citeste si Cronos Aqua – apa hidrogenata pentru atleti si oameni activi

Evitati sa mancati in timp ce….

  • Mergeti
  • Vorbiti la telefon
  • Va uitati la TV
  • Conduceti
  • Sunteti intinsi
  • Cititi

 

Cu totii facem asocieri gresite. In ce masura incalcam aceste reguli?

 

Chiar si cea mai nefericita combinatie poate fi digerata in mod corespunzator, daca este consumata in cantitati suficient de mici si la intervale rare.

Desi nu s-a dovedit inca legatura intre alimentele prajite si cancerul de colon sau intre indulcitorii artificiali si cancer, efectele sunt in crestere si nu ne dorim sa simtim aceste efecte pe propria piele.

In medie, se estimeaza ca o treime din cazurile de cancer ar putea fi prevenite prin schimbarea regimului alimentar. O alimentatie bogata in fibre si cereale integrale si saraca in grasimi are capacitatea de a preveni o parte din tumorile canceroase, printre care si cele de colon, de stomac si cancerul de san.

O alimentatie bogata in grasimi, zaharuri si sare, conduce la cresterea in greutate si mareste riscul instalarii obezitatii. Greutatea excesiva nu numai ca duce la cresterea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare, a diabetului, a cancerului si a infertilitatii, ci este asociata si cu starea de oboseala, un nivel scazut al respectului de sine, performante fizice si mentale scazute.

O alimentatie extrem de saraca in substante nutritive poate afecta sistemul imunitar, organismul devenind vulnerabil la raceli, gripe si are o sanatate precara. Avem nevoie de un aport constant si echilibrat de vitamine si de minerale esentiale pentru a mentine sistemul imunitar intr-o stare de functionare buna, astfel incat sa ofere o protectie eficienta importiva infectiilor si imbolnavirilor.

Un regim alimentar bazat pe un consum excesiv de zahar poate conduce la un nivel ridicat al glucozei in organism, in timp ajungandu-se la diabetul zaharat.

Alimentatia cu un continut scazut de calciu creste riscul ca oasele sa devina fragile, producandu-se osteoporoza.

Citeste si Alimentatia corecta – remediu pentru majoritatea bolilor

 

Nu exista o dieta perfecta!

 

Daca incercati sa fiti sanatosi prin alimentatie, trebuie sa dezvoltati o relatie sanatoasa cu mancarea si o atitudine sanatoasa fata de viata.

Atitudinea este salvarea!

In concluzie, ce gandesti si ce simti are un efect mai mare asupra a ceea ce mananci decat mancarea insasi!

Citeste si Cum ne sunt gandurile, asa ne este viata!

 

Share this post


  preloader